Grote interesse voor Facebook-evenementen stimuleert Nederlandse kenniseconomie

Facebook evenementen

Joris liet een aantal maanden geleden weten geïnteresseerd te zijn in het evenement ‘Knuffelen met karpers’. Daarom ontvangt hij nu wekelijks notificaties met de leukste updates rondom dit evenement. “Bij wijze van nulmeting deed ik een aantal maanden geleden een IQ test. Nu, drie maanden na het tonen van mijn interesse in ‘Knuffelen met karpers’, is mijn IQ al met tien punten gestegen en had ik meer vragen goed bij de plaatselijke pub quiz”.

Ook Twan Visser, organisator van ‘Knuffelen met karpers’ laat weten blij verrast te zijn met de grote interesse: “We hebben geen enkel idee hoeveel mensen er gaan komen, maar het is goed om te zien dat er zo veel mensen geïnteresseerd zijn, toch?”

Kennis is macht

Nederland is een kenniseconomie. Maar dat wist jij natuurlijk al. Wij houden de economische motor draaiende (180 stationair) door alle informatie die onze knappe koppies opzuigen als ware het een spons. Je boy, Sir Francis Bacon, wist het al: ‘Kennis is macht’. Deze kennis houden we natuurlijk niet voor onszelf. Delen is het toverwoord. Sharing is caring, lieve mensen. Dus delen we er lustig op los op de door ons zo geliefde sociale media. Zelfs je oma heeft een Facebook-account en is economisch gezien dus super relevant. Oma’s aan de top.

Brede interesse

Te pas en te onpas worden we uitgenodigd voor de meest uiteenlopende Facebook-evenementen. Yoga met waterbuffels? Geïnteresseerd. WK Statafel staren? Geïnteresseerd. Lowlands 2085? Geïnteresseerd. Spice Girls Europe Tour 2019? Super geïnteresseerd.  Wat hebben we een brede interesse. Wordt Facebook überhaupt nog ergens anders voor gebruikt? Ohja, om de verjaardag van je hartsvriendin niet te vergeten.

Yoga met waterbuffels vindt pas volgende winter plaats, maar jij hebt je interesse getoond. Nu blijf je tenminste op de hoogte van alle updates over dit prachtige evenement. “Wilbert de waterbuffel kan niet wachten, hebben jullie er ook zo’n zin in?”. “Hermien oefent alvast de zonnegroet. Wat is jouw favoriete yogahouding?”.

Zo houden we de kennis in Nederland een beetje op pijl. Of sterker, zo bouwen we nieuwe kennis op en behouden we onze sterke marktpositie in de wereldeconomie. Hoezee! Driewerf hoera voor de Nederlandse kenniseconomie én deze blije oma!

Kenniseconomie
Credits: Pixabay

 

Source :
Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *