Marlboro richt pijlen op wiet-industrie

Taste
// 20 november 2019
wiet-industrie

We weten allemaal dat sigaretten zo 2010 zijn en wiet daarentegen hot and happening is. Dat is precies waarom Altaria, het moederbedrijf van Philip Morris (producent van o.a. Marlboro sigaretten) zijn markt uitbreidt en in de wiet-industrie stapt. Het bedrijf investeerde onlangs namelijk 2,5 miljard euro in een Canadees wietbedrijf en richt zich daarbij definitief op de jonko markt.

Wiet-industrie

Dat Marlboro zijn pijlen op de wereld van de pretsigaret richt is natuurlijk niet zo gek. Wiet is booming business, zeker in de Amerika en Canada. In Nederland blijven we maar soebatten met het gedoogbeleid, maar in Amerika zijn er steeds maar staten waar een jonko 100% legaal is. In Canada is het zelfs in het hele land toegestaan om wiet te smoken.

Een goed signaal aan de industrie wat ons betreft, al gaat het natuurlijk allemaal om geld. Een stevige groene rakker is namelijk niet alleen lekker, maar ook gezonder dan een sigaret. Win-win dus. Lees je even mee Rutte?

Wiet-industrie

Credits: Chase Fade

Categories
Taste