Wat te doen bij een heerlijke plafonddienst

Taste
// 27 november 2019
plafonddienst

“Inkakken is bijpakken!” wordt er nog geroepen als de eerste zonnestralen je vergrootte pupillen bereiken. Het ligt er niet meer aan of de zon opkomt, maar meer hoe lang het duurt voordat de voorraad drugs op gaat. Je denkt nergens meer over na en de remmen gaan volledig los. Je voelt je lekker, vredig, blij en je houdt van al die onbekende mensen met wie je op het nog onbekendere feest staat. Maar wanneer je thuiskomt is in slaap vallen nog moeilijker dan het krijgen van een stijve. Kut, je hebt die dag ook nog een brunch staan met je schoonouders. Nog naboostend van de muziek, lig je met je ongekalibreerde kaak naar het plafond te turen. FML.

What to do bij een lekkere plafonddienst

Nog strakstaande van de aanjagers, is het kneiter moeilijk om je er toe te zetten in slaap te vallen. “Shit, waarom moest ik nou toch nog dat laatste snifje nemen?”, is de gedachte die als eerste door je hoofd spookt. Vol zelfmedelijden probeer je wat slaap te grijpen, zonder succes.

In plaats van een dikke toeter te roken, lekker nog wat GHB nemen of toch maar 24 uur vol te houden door er nog eentje pakken, hebben we wat tips voor je opgesteld zodat je misschien toch langzaam maar zeker in slaap kan vallen.

plafonddienst

Voorbereiding is het halve werk

Je kan je lichaam enigszins voorbereiden op een plafonddienst door in de aanloop naar een avondje lekker apotheken voldoende te sporten en gezond te kanen. Vooral anti-oxidanten, vette vis en vitamine C  kunnen helpen tegen de nadelige effecten van je favoriete snoepje. Je lichaam kan dan namelijk de klap van de drugs beter incasseren, dus wellicht ook helpen met het in slaap vallen.

Vocht

Water, water, water! Genoeg water zuipen. Je hebt nondeju veel water verloren, dus dat mag zeker aangevuld worden. Sportdrank zoals AA of Aquarius is nog beter. Hier zitten belangrijke mineralen in voor een betere vochthuishouding. Maar pas wel op een eventuele watervergiftiging!

Ik drink water, ik zie je later!

Zoetigheidje

Lekker wat suikers naar binnenwerken helpt niet direct met het in slaap komen, maar het geeft je lever een schop onder z’n kont zodat deze harder gaat werken en de substanties uit je lichaam werkt. Suikers werken het beste bij stimulerende drugs zoals XTC, speed, mdma of coke. Gewoon hop hop, drie Dextro naar binnen werken zorgen er al voor om de lever aan te zwengelen.

Melatonine of L-tryptofaan

Melatonine of nog beter, L-tryptofaan, zijn lichaamseigen stoffen die je van nature ook aanmaakt als je gaat pitten. Maar kun je ook in een potje vinden. Bij het gebruik van deze stoffen word je sneller wat doezelig. Neem melatonine zo’n drie uur van tevoren en L-tryptofaan 1,5 uur voordat je je nest in duikt.

Leg je erbij neer

Of je gaat je gewoon niet druk maken over wat minder tot geen slaap die nacht. Er lijkt ook stiekem niks opgewassen te zijn tegen de kracht van een flinke, lekkere portie drugs, behalve een flinke portie drugs met het tegenovergestelde effect, wat weer gevaarlijk kan zijn. Simpel gezegd: de plafonddienst uitzitten. Het is zinloos om je ertegen te verzetten en jezelf tot slaap te dwingen. Drink een goede bak kamillethee, ga nog even een avond/ochtend wandeling maken, pak de opening van de sportschool mee, schrijf een boek, het maakt niet uit. Dan slaap je maar water later en leer je misschien de volgende keer wat beter te doseren. Maar misschien ook niet.

Categories
Taste