Motivatie gezocht? Zo kom jij zonder moeite ’s ochtends je bed uit

See
// 14 april 2021
Motivatie-5

Je bent lekker op een reisje naar dromenland. Heerlijk de oogjes dicht, onder de warme lakens. ’s Ochtends moet je weer werken, maar dat duurt nog ure…… triiiiiiing! Nee, nee, nee! Niet die fucking wekker weer… Je lag net zo lekker. Je draait je nog even om, want wat kan het kwaad? Nou vrienden en vriendinnen, dat kun je toch echt beter niet doen. We snappen dat het rete moeilijk is om ’s ochtends dat warme holletje uit te kruipen, maar het zal toch moeten. Gelukkig hebben wij speciaal voor jou wat tips op een rijtje gezet, waardoor de motivatie om je bed uit te komen toch een stuk groter wordt.

Ga niet te laat naar bed

Dit is misschien een hele cliché tip, maar vroeg naar bed gaan werpt echt zijn vruchten af in de ochtend. Wanneer je laat naar bed gaat én vroeg op moet staan, krijg je niet genoeg nachtrust en zul je dus extra vermoeid zijn in de ochtend. Wanneer je op tijd naar bed gaat, ben je beter uitgerust in de ochtend en is het dus makkelijker om uit je bed te komen. Misschien niet een hele leuke tip, maar wel heel effectief.

motivatie

Credits: Ketut Subiyanto

Ga meteen je bed uit als je grote vriend de wekker gaat

Je hebt waarschijnlijk een haat-liefde-relatie met je wekker, maar hij is vaak toch echt onmisbaar. Zonder die grote vriend kom jij waarschijnlijk overal te laat. Eén vaak nog grotere haat-liefde-relatie is die met de ‘snooze-button‘. Wat zijn we ’s ochtends blij dat die erop zit. Totdat we ons beseffen dat we veel te laat gaan komen omdat we zo lang hebben liggen snoozen… Sta daarom meteen op wanneer de wekker gaat. Dan is het even zwaar, maar voorkom je dat je uiteindelijk toch te laat komt.

Zet de wekker niet naast je bed

Wanneer de wekker naast je bed staat, is hij met één druk uit en kun jij je nog even omdraaien. Tja, dat is niet echt de bedoeling van een wekker… Zet je wekker daarom aan de andere kant van je kamer. Dan moet je je bed wel uit. Of lekker lang naar dat irritante geluid luisteren. Kan natuurlijk ook.

Kies je outfit de avond van tevoren vast uit

Dit is een tip om ervoor te zorgen dat je ’s ochtends niet uren voor de kast verspild om de perfecte outfit bij elkaar te zoeken. Dat je met je slaperige kop voor de kast staat te bedenken dat al je kleren lelijk zijn en je geen outfit heb die je aan wil doen. Doe dat lekker de avond van tevoren, dan is je humeur waarschijnlijk net wat beter en heb je alle tijd om een leuke outfit uit te kiezen. Kun je je wekker ook ietsje later zetten.

Geef jezelf motivatie en voorkom dat je moet haasten

Ken je dat moment? Dat je op je fiets aan het racen bent om die bus te halen en denkt ‘was ik nou maar 10 minuten eerder mijn bed uitgekomen…’? Nou, misschien moet je dat bedenken voordat je besluit je wekker te snoozen. Denk aan het feit dat je niet wilt haasten. Misschien dat dat je wat motivatie geeft.

Zorg voor motivatie met licht in je kamer

Weet je nog van vroeger? Dat één van je ouders je kamer binnenkwam en vol de gordijnen opengooide? Ook al was dat fucking irritant, het hielp meestal wel. Want slapen met de volle zon in je gezicht is nou ook niet echt nice. Doe daarom meteen het licht aan als je wekker gaat of gooi de gordijnen open. Dan is het toch net weer wat minder aantrekkelijk om je bed weer in te kruipen.

Was je gezicht met koud water voor een shotje aan motivatie

Aangezien je ’s ochtends toch je gezicht moet wassen, kun je dat beter maar gelijk met koud water doen. Het koude water in je gezicht zorgt er wel voor dat je wakker wordt. En het is ook lekker fris.

motivatie

Credits: BigStock